Ужгородські лісівники почали полювання на “лісових вандалів”
03.02.2017Рада заборонила використання капканів і посилила боротьбу з браконьєрством
10.02.2017В Ужгороді відбувся семінар-тренінг з лісової педагогіки в рамках проекту «FORSOC: Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів». Проект реалізовує громадська організація Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «Форза» спільно з партнерами Словаччини, України та Норвегії в рамках програми: «SK08 Транскордонна співпраця» Норвезького фінансового механізму 2009-2014.
Основна мета заходу – поширення досвіду та практичних напрацювань проекту щодо сучасних підходів просвітницької роботи з дітьми та молоддю серед лісівників Карпатського регіону, які залучені до системи шкільних лісництв.
Участь у семінарі взяли представники Закарпатського ОУЛМГ та спеціалісти державних лісогосподарських підприємств області, які працюють у сфері лісового навчання і освіти школярів, а також педагоги шкільних і позашкільних навчальних закладів, у тому числі вчителі шкільних лісництв області й студенти-лісівники УжНУ.
Своїми напрацюваннями у сфері лісової педагогіки з українськими колегами ділилися Лісові педагоги зі Словаччини та представники ГО «Форза» – голова ГО «ФОРЗА» Леся Лойко, менеджер сектору сталого управління лісовими і природними ресурсами Юрій Дербаль, менеджер сектору розвитку громад та сталого туризму Наталія Волошина. Учасникам семінару було широко представлено досвід Національного Лісового Центру (м.Зволен, Словаччина) щодо проведення основних заходів лісової педагогіки, а також навчальні матеріали та обладнання, які допомагають лісовим педагогам у їх роботі.
Зокрема, високодосвідчені фахівці вчили фахівців методиці лісової педагогіки з елементами пригодницького навчання, процес якого включає насамперед ігрові елементи, коли діти відчувають лісову атмосферу із залученням усіх органів чуття для кращого сприйняття інформації та набуття емоційного досвіду. Як розповіла голова ГО «ФОРЗА» Леся Лойко, лісівнича педагогіка у процесі навчання використовує методи розвитку творчого і дослідницького навчання і критичного мислення, роботу команді, літературні та художні прийоми, музичну терапію, роботи з використання натуральних матеріалів, трудову діяльність й цікаві інтерактивні навчання, які розвивають любов до природи
Під час тренінгу учасники натуралістичного тренінгу поділилися своїми враженнями і відзначили, що програма тренінгу містить багато корисних і практичних порад. Вони помітили, що навчально – методичний комплекс є міждисциплінарним і «відкритим»: при необхідності викладачі можуть розробити за його схемою власні плани уроків, доповнюючи і збагачуючи їх. Проект є прикладом успішного міжнародного партнерства і унікальним для працівників лісової галузі.
Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ